هلال احمر به ۱۱۳۱ نفر از شرکت کنندگان در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) خدمات ارائه داد غرق شدن کودک ۸ ساله مشهدی در استخر گلخانه زلزله در میمند فارس حریق خودرو پژو ۲۰۶ و تلاش آتش نشانان برای پیشگیری از انفجار +تصاویر(۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تهران از فردا (۱۵ خرداد) بارانی می‌شود اعضای باند حرفه‌ای که کارشان «مختومه کردن پرونده‌ها» بود راهی زندان شدند| همدستی سه کارمند دادگستری با تبهکاران! غم‌های بزرگ چه بلایی بر سر تیروئید ما می‌آورند؟ جاده چالوس به کرج مسدود شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) پیش بینی وزش باد به عنوان پدیده غالب در خراسان رضوی (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) بایدها و نبایدهای طب سنتی درباره نوشیدن آب در روزهای گرم سال+ اینفوگرافی نکات مهمی که باید درباره واکسن «پنوموکوک» بدانید کشف بیش از ١۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اعمال می‌شود؟ آب پاکی روی دست بازنشستگان تامین اجتماعی | چرا همسان سازی حقوق برای تمام بازنشستگان اجرا نمی‌شود؟ «وام ازدواج» فرزندان بازنشستگان کشوری واریز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) خاطرات شنیدنی پزشک امام(ره) از توجه ایشان به توصیه پزشکان بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟
سرخط خبرها

مجازات سنگین برای استفاده غیرمجاز از سلاح سرد و گرم

  • کد خبر: ۱۸۷۴۹۹
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
مجازات سنگین برای استفاده غیرمجاز از سلاح سرد و گرم
معاون دادستان خراسان رضوی از اعمال مجازات سنگین برای استفاده غیرمجاز از سلاح سرد و گرم خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، اسماعیل رحمانی با اعلام این خبر اظهار داشت: طبق قانون، نگهداری، حمل و استفاده از سلاح سرد و گرم در شرایط مخصوص به خود جرم و برای آن مجازات‌های گوناگون تعیین شده است.

وی افزود: طبق مواد مختلف قانون مجازات اسلامی، استفاده از سلاح اگر از مصادیق محاربه باشد دارای مجازات سنگین و اگر نباشد از ۶ ماه تا ۲ سال حبس دارد.

سرپرست دادسرای عممی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد گفت: در محاربه که جزء حدود الهی است کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم و ایجاد ناامنی عمومی مطرح است و هدف قانون گذار حفظ امنیت پایدار در جامعه است لذا برای آن مجازات‌های سنگین در نظر گرفته است و اگر کشیدن در عموم مردم ایجاد رعب و وحشت کند از مصادیق محاربه است.

وی خاطرنشان کرد: امنیت مردم خط قرمز شریعت و نظام است و نمی‌تواند دستخوش طمع افراد قرار گیرد؛ امنیت، زیرساخت مسائل اقتصادی و فرهنگی است.

معاون دادستان مشهد در مورد حمل سلاح سرد گفت: حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس چنانچه به منظور درگیری فیزیکی باشد جرم بوده و مجازات قانونی دارد.

رحمانی افزود: در قانون اقلام و موادی که تحت کنترل نامیده می‌شود وجود دارد مثل انواع مواد محترقه، منفجره، کوکتل مولوتف، شوکر، اسپری و … که، چون استفاده چندگانه ندارد، حمل آن‌ها هم جرم است و از ۶ ماه تا ۲ سال حبس دارد.

منبع: میزان

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->